Let me begin to explain the working process of the illustration of the Death bringer. the Death bringer has a special ability to bring the souls of dead back, so I emphasized grim atmosphere of it. In order to underline the difference from Rogue that is stressed its own agility, revealing clothes were put aside and tight one was chosen. And the concept designer also wanted to depict it as a pale skin color that I wanted, this painting could be completed as nice quality.
초반에는 옷 때문에 고민이 많았는데, 시간을 꽤 많이 쓰고도 마음에 드는 결과물이 나오지 않았습니다. 그러다가 문득 버려진 원화 하나가 떠올랐습니다.
In the early stage of the process, I had done a lot of effort, nevertheless I couldn’t create any satisfying draft. But suddenly, one draft that had dropped was recalled.
바로 이것으로, 귀검사의 초안 중 탈락하여 쓰이지 않았던 것입니다. 영화 《가위손》을 참고하여 그렸던 음울한 그림이 마침 사령술사의 방향과 맞아 떨어졌고, 달리 사용할 곳도 없어 잊혀지고 있던 그림이었습니다.
This is it that was a abandoned and unused draft between the concept arts of the Slayer. This grim draft, which was painted by referring to Edward Scissorhand and was forgotten, fortunately, perfectly matched with the concept of Death bringer.
귀검사와 달리 귀수나 구속구가 필요 없으므로 흑요정에 맞게 디자인을 변경하고 부족했던 부분을 다듬었습니다. 특히 폭신한 느낌이었던 목 주변의 털 장식을 길게 늘어뜨렸더니 훨씬 잘 어울리더군요.
Unlike the Slayer, it doesn’t need to tie chains on its arms, so the costume was adjusted to suit the Dark Elf and developed. Especially, it was much improved after the fur that around its neck was modified from soft to spiky.
동세는 큰 고민 없이 바로 떠올랐습니다. 소환사는 소환수와 계약을 맺어 도움을 얻는다면 사령술사는 죽은 자의 영혼을 부리는 관계에 가깝기 때문에, 거만하게 손가락질을 하는 모습으로 그렸으며 표정 또한 악의가 느껴지게끔 묘사했습니다.
And then the posture came to mind immediately without a big concern. The Summoner gets aid by making the contracts with spirits and beasts, however, the Death bringer drives souls of dead. Therefore it was depicted as arrogant figure with vicious facial expression.
처음엔 왼손을 다리에 얹은 모습으로 그렸는데, 이렇게 할 경우 게임 안에서는 손이 보이지 않을 가능성이 컸습니다. 이 때문에 전체 동세가 잘 느껴지지 않을 수 있고 음산한 분위기를 전달하는 데에도 불충분하여 자세를 바꿨습니다.
At the first stage, it was described as different posture that the left hand was put on the legs, however, hands couldn’t be appear in game if it was so. Because of this, I changed the posture to deliver correct pose and grim aura.
자신의 목에 칼을 들이대서, 마치 다음은 너라고 말하는 듯한 자세를 취하도록 했습니다. 이전에 비해 위협적인 느낌이 강조되어 사령술사의 방향성과도 잘 맞아떨어집니다.
Left hand with a dagger was put on its neck to make a posture that looks as if it’s saying ‘you’re the next’. Threatening attitude had more emphasized than before, so it gave better match with the concept of Death bringer.
원화가 이미 있는 상태였기 때문에 이후의 진행은 순조로웠습니다. 얼굴은 더욱 퀭해보이도록 눈썹조차 그리지 않을 생각이었는데 막상 그려보니 너무 과한 느낌이어서, 눈썹은 그려주되 눈 주변을 어둡게 하는 방향으로 수정했습니다.
The concept art was already painted, so the later steps were going smoothly. I had intended to draw the face without eyebrow to make a pale complexion, however, it was too much actually, so the way was changed to that the eyebrows would be painted with dark colored eye sockets.
짙은 색 옷이 전신을 덮고 있기 때문에 먼저 어두운 색으로 덮고 피부색과 머리카락을 그리며 전체의 균형을 잡았습니다. 일반적으로 어두운 치부색을 가진 흑요정 중에서 창백한 편인 특이한 경우이지만, 워낙 방향이 확실했기 때문에 별다른 어려움 없이 피부색을 정할 수 있었습니다.
Overall balance was captured by depicting the colors of skin and hair after covering body part with dark colors, because dark clothes covered most parts. This is a rare case between Dark Elves that usually have dark-skin, nevertheless there was no certain obstacle to describe skin-color because of the clear direction.
소환이 주가 되는 캐릭터는 대표적인 소환물도 그려야 하기 때문에 작업량이 매우 많습니다. 소환사나 메카닉의 일러스트가 대표적입니다. 사령술사 역시 주가 되는 사령인 발라크르가 핵심이기 때문에 이를 비롯한 해골 등 여러 사령을 그려야 했습니다. 게다가 발라크르의 체구가 매우 커서 오히려 사령술사보다도 그릴 것이 많았습니다. 다만 여주현씨가 작업한 발라크르의 원화가 있었기 때문에 디자인에 필요한 시간은 많이 단축되었습니다.
Drawing the character that has summoning skills as main skill requires a lot of efforts because the creatures that are summoned by the character must be painted with them unlike the other ones. Like the preceding, Vallacre the Slaughterer, which is the main creature, is also essential for Death Bringer, so that one and some other souls such as skulls had to be painted. In addition, Vallacre is so big, so it required a big effort even more than Death bringer itself. There was a concept art of that, which had been painted by Yeo Joo Hyeon, fortunately, the time for design was shortened.
전체의 균형이 깨지지 않도록, 사령술사를 완성시키기 전에 발라크르도 어느 정도 그렸습니다. 사령술사가 발라크르에게 명령을 내리는 모습으로 구상했기 때문에, 다소 정적인 동세의 사령술사와는 다르게 발라크르는 매우 공격적인 자세가 표현했습니다. 게임에서는 발라크르의 발까지 모두 볼 수 있지만, 전신을 선명하게 그릴 경우 사령의 특징이 느껴지지 않을 수 있어 하반신을 그리지 않았습니다.
In order to keep overall balance, Vallacre had been painted for a while before Death bringer was finished. I planned to depict as a situation that Vallacre is attacking enemies by an order from Death bringer, so Vallacre was depicted as aggressive posture unlike a static pose of Death bringer. All body of it is appeared in game, however, only its upper body was described in this painting to depict the difference between character and soul.
사령술사도 전혀 그리지 않았던 옷 부분을 그렸습니다. 작게 들어간 금속 장식을 제외하면 의상이 전부 검은색으로 이루어져 있기 때문에 질감의 차이를 주는 것에 주력했습니다. 로그와 마찬가지로 가죽과 라텍스의 질감을 주로 활용했습니다.
Clothes of Death bringer that hadn’t painted yet were also depicted. Except some metal accessories, all parts of its clothes are dark colors, so I concentrated on the depiction of the difference between kinds of textures of it. Like as Rogue, leather and latex textures were mainly used.
수월한 작업을 위해 헷갈리지 않도록 발라크르가 그려진 레이어를 잠깐 끄고 진행했습니다. 이 과정에서 무기의 형태가 조금 바뀌었습니다. 뼈를 깎아 만든 무기를 생각하고 있었는데 지나치게 볼품 없어 보인다는 기획자의 의견이 있었고, 저 또한 공감하여 손잡이를 해골의 형태로 수정했습니다. 약간의 금색을 제외하면 온통 검은색 뿐인 옷과 달리 유일하게 강한 색을 넣을 수 있는 부분이어서 밝은 빛을 뿜어내는 모습으로 표현했습니다.
So as to concentrate on just one by one for easier process, the layer that had painted with Vallacre was turned off for a while. Meanwhile, the shape of dagger was little modified. I had planned to depict that as a carved born, however, the concept designer said that seemed too tacky, and I agreed, so the hilt was modified as a shape of skull. Unlike the clothes that had been covered with only black except a few golden parts, the hilt was the only one part that could be depicted with strong color, so it was described as a skull with glow parts.
사령술사의 완성도에 맞춰 발라크르와 해골도 그렸습니다. 예전에 그린 일러스트에 비해 손의 크기가 매우 크기 때문에 자세히 묘사했습니다. 주름을 조금 더 사실적으로 묘사했더니 기대한 것보다 효과가 좋았습니다.
Vallacre and skulls were painted more to keep balance between Death bringer and them. Hands of Vallacre are much bigger than the other paintings’, so these were detailed precisely. More realistic details of wrinkles on the hands I had done were better than I expected.
왼편의 해골은 자료를 보며 그렸는데, 막연하게 알고 있던 형태와는 꽤 차이가 있었습니다. 익숙한 사물도 막상 그리려고 하면 정확한 형태를 모르는 경우가 많기 때문에 최대한 많은 자료를 보는 것이 좋습니다. 생소한 부분이 상당히 많았기 때문에 사진을 꼼꼼하게 확인하며 그리느라 매우 재밌었습니다.
Left skull was detailed by referring some photos of real skulls, but the shape of skulls are quite differs from that I knew. Accurate shapes are usually unknown for even familiar objects when they are detailed, so finding and study references more is better. Anyway, there were a lot of unfamiliar parts, so depiction by observing references closely was quite interesting.
전체적인 채색을 마친 뒤에는 여러 마법 효과를 그렸습니다. 개인적으로 옷 주름과 동세, 마법의 표현을 어려워하기 때문에 이번에도 꽤 고생했습니다. 특히 마법은 쉽게 익숙해지질 않네요. 발라크르의 왼손에 있는 불덩이 같은 무언가의 표현이 매우 아쉽습니다.
Some parts of special effects were described after the overall coloring. Honestly, description of wrinkles, postures and special effects are so hard to me, so this painting was a great challenge. Especially, I can’t get used to depiction of magic. Detail of Flame on the left hand of Vallacre is pretty bad.
발라크르는 이와 같이 완성되었습니다. 복든이 비록 사실적인 형태는 아니지만 전체 모습에 어울리는 과장이 이루어진 듯해서 만족스럽습니다. 손과 팔 역시 힘줄 등의 세부 묘사가 잘 되었습니다. 이를 사령술사와 합친 뒤에 Screen 레이어를 추가하는 등 전체적으로 다듬고 마무리했습니다.
Anyway, Vallacre was completed. Although shape of abdominal muscles wasn’t detailed realistically, however, it’s good enough because of its appropriate emphasis. Hands and arms were also well depicted with nice details such as veins. After combining this and Death bringer, it was finished by overall adjustment, adding some layers that have Screen attribute and so on.